Kayıtlı Müşteriyim
Daha önce kayıt oldum.
Hesap Oluştur
Eğer daha önce kayıt olduysanız, lütfen oturum açma sayfasına gidiniz.
Hesabınız Oluşturuldu!
Tebrikler! Hesabınız başarılı bir şekilde oluşturuldu!
E-Posta adresinize hesabınız ile igili bir mesaj gönderilmiştir. Eğer hesabınız ile ilgili herhangi bir sorunuz varsa, lütfen bizimle iletişime geçiniz.
Oturum Kapatıldı
Oturumunuz güvenli bir şekilde kapatıldı. Artık bilgisayarı güvenli bir şekilde terk edebilirsiniz.
Alışveriş sepetiniz kaydedildi, bir dahaki oturumunuz da kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.
Eski bir Kayseri sözüdür; “Mal alırken kazanılır”. Bu
da Anneanne sözü “Ucuzdur
vardır illeti”
Biz tur alırken her iki sözü de
kulağımıza küpe yapıp hareket edeceğiz. Yoksa hikayemiz ya hüsranla ya da mahkeme
ile bitiyor.
2 meslek hayal satar. 1.si
Sigortacılık. O felaket satar.
Korkutarak satar. 2.hayal satan meslek grubu ise Turizmcilerdir. Onlar da “Rüya” satar. Ballandırarak
satar. Her ikisinde de hayal gücünüzün sınırlarını zorlarsanız eskilerin deyimi
ile “sukut-u hayal”e
uğrarsınız. Yani Hayal kırıklığına.
Sigorta sektörünü
bilemeyeceğim. Ama bir turu satın alırken Hayal Kırıklığına uğramamak için
aşağıdaki tedbirleri almanız gerekir.
– İlk bakmamız gereken turu
satın almak istediğimiz şirketin TÜRSAB üyesi bir şirket olup olmadığıdır. Bunu
www.tursab.org.tr web sitesindeki acentalar bölümünden kontrol edebilirsiniz.
Sizi Türsab üyesi bir şirket adına para toplayanlara karşı da uyarmak isterim.
Üye acentanın kendisi haricinde hiçbir şahıs veya şirket acenta adına para
toplayamaz.
– Elbette fiyat önemli. Birkaç
firmayı kıyaslamadan turu satın almayın. Ancak unutmayın. Bir tur şirketinin
net kar marjı dünyanın hiç bir yerinde %15’i geçmez. Ortalama da %5-10
civarındadır. Eğer bir turun fiyatı aynı şartlardaki diğer turlardan %10-15’u
daha düşükse bir duracaksınız. Bu kadar fark olamaz. Burada Anneanne sözünü
dikkate alacaksınız. Vardır bir illeti.
– Mümkünse şirket hakkında
internetten bilgi toplayın, daha önce bu şirketle seyahat etmiş olan arkadaşlarınızdan
tavsiyeler alın. Kulaktan kulağa reklam gibisi yoktur. Ancak dikkat. Genel
hizmet kalitesinin bozukluğu ile münferit bazı hataları karıştırmayın. Örneğin
turu satın alırken, turda veya aldıktan sonraki acenta ve çalışanlarının
tavrı genel hizmet kalitesini gösterir ancak
oteldeki resepsiyon görevlisinin ters konuşması veya olası temizlememiş bir oda
verilmesi münferit bir hata olabilir.
– İptal, tur erteleme, vize
alınamama vs şartlarını ödeme yapmadan öğrenin. Çünkü tur şirketi de sizden
aldığı ödemeleri derhal uçak ve otellere yapmak zorunda. Sonra “aaa ben bunu
bilmiyordum, okumadım” ın faturası ağır olabilir.
– Yaptığınız ödemelerin
makbuzlarını, imzalı Tur Kayıt Formunu acentanızdan isteyin. Seyahat
acentasının Zorunlu Türsab Sigortası’nı mutlaka yanınıza alın. Tura çıkmadan
önce şartlarnı okuyun. Bu sigortalar minimum koşulları içerir. Eğer ek
teminatlar istiyorsanız ücreti mukabili bunu acentanızdan talep edin.